preskoči na sadržaj

Lozinka:
e-Dnevnik
Vijesti

DRŽAVNI TURNIR MLADIH PRIRODOSLOVACA

Petra Banovec, učenica 8.b razreda naše škole, ostvarila je izuzetan rezultat plasmanom na 3. Državni turnir mladih prirodoslovaca – istraživačko natjecanje u eksperimentalnom rješavanju znanstvenih problema za učenike osnovnih i srednjih škola.

Natjecanje je održano u subotu 14.01.2017. na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu u organizaciji Istraživačkog centra mladih(ICM).

Državni turnir mladih prirodoslovaca natjecanje je eksperimentalnog i istraživačkog karaktera za učenike od 12 do 16 godina starosti. Ovo natjecanje traži znanja iz svih područja prirodnih znanosti i tehnike: biologije, kemije, fizike, informatike, tehnike i matematike. Natjecanje je kompleksno i obuhvaća nekoliko faza:

1.) odabir jednog od 17 zadanih problema koje je potrebno proučiti, istražiti, postaviti hipotezu, osmisliti pokuse, provesti mjerenja te usporediti rezultate mjerenja s hipotezom.

2.) napisati rad koji sadrži sve elemente istraživačkog rada (opisan problem, teorijsko razmatranje, eksperimentalni dio, rezultati i rasprava, zaključak...)

Rad ocjenjuju 3 nezavisna ocjenjivača i na temelju ocjene rada odabire se 18 radova za Državni turnir.

3.) Državni turnir obuhvaća :rješavanje konceptualnog testa, prezentacija i obrana radnje te oponiranje radnje drugom natjecatelju.

Svaka faza natjecanja se boduje uz detaljno razrađene elemente i kriterije bodovanja.

Ove godine na natjecanje se prijavilo  150 učenika, poslane su 72 radnje, a Petrin rad  ocjenjen je kao osmi od 20 pozvanih na Državni turnir.

Petra je odabrala problem 6. JABUKE (Zašto kriške jabuke posmeđe nakon rezanja? Istraži brzinu ovog procesa i testiraj metode za sprječavanje ove pojave) za što je bilo potrebno oko mjesec dana rada u slobodno vrijeme.

Sl. Petra u fazi eksperimentalnog dijela rada.

Lista pozvanih na Državni turnir objavljena je 9. siječnja na  web stranici Istraživačkog centra mladih, a natjecanje se održalo 14. siječnja. U tih pet dana Petra je napravila prezentaciju kojom je predstavila svoj rad, a morala se pripremiti i za temu koju je oponirala: Mogu li mlade biljke rasti kroz asfalt i beton?

Petra je svaku fazu natjecanja podjednako dobro odradila ostvarivši više od 60% bodova za svaku pojedinu fazu. Ukupno je ostvarila 65,5 /100 bodova.

Sl. Prezentacija i obrana rada

Sl. Petra u ulozi oponenta

Kako se naša škola po prvi put uključila u ovo kompleksno natjecanje koje zahtjeva ne samo prirodoslovna znanja već i komunikacijske i prezentacijske vještine, snalažljivost, a uz to natjecatelji moraju biti jaki i u debati,  plasman Petre Banovec na Državni turnir mladih prirodoslovaca  veliki je uspjeh.

Sl. Petra Banovec i mentorica Nataša Hrbud-Puhelek

PETRIN OSVRT NA TURNIR

Rad koji sam radila na temu 'Jabuke' za Državni turnir mladih prirodoslovaca bio mi je veliki izazov i novi način učenja.

Sve je zaista bilo zanimljivo, poučno, a rezultiralo je i međusobnim druženjem i upoznavanjem novih prijatelja. Svakako bih željela ponovno sudjelovati na jednom od takvih natjecanja.

Najviše bih htjela zahvaliti svojoj profesorici i mentorici Nataši Hrbud-Puhelek koja mi je omogućila da s njom napravim ovaj rad, s kojom sam lijepo surađivala i koja mi je bila velika podrška na turniru.

Šest odabranih učenika sa Državnog turnira mladih prirodoslovaca činit će ekipu koja će Hrvatsku predstavljati na Međunarodnom turniru mladih prirodoslovaca (IYNT 2017.) u Nanjingu, Kina (30.6. -5.7.2017.).

Nešto više o natjecanju i atmosferi tijekom natjecanja prikazano je u emisiji Društvena mreža – znanstveni četvrtak (HRT 1,  19.01.2017.), te na www.iynt.icm.hr

Petrinu prezentaciju možete pogledati ovdje, a njena radnja bit će objavljena u online zborniku radova s 3. Državnog turnira mladih prirodoslovaca.

Prilog pripremila:

Nataša Hrbud-Puhelek,prof.

Priloženi dokumenti:
Prezentacija_Jabuke___kopija.pptx (1.16 MB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Nataša Hrbud-Puhelek   datum: 25. 1. 2017.

CIJENA PROGRAMA PRODUŽENOG BORAVKA

za šk. god. 2023./2024.

SATNICA MATIČNE ŠKOLE I PŠ PREPOLNO ZA ŠKOLSKU GODINU 2023./2024.

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 12. 2012.

Ukupno: 1267169