Izvanučionička nastava učenika osmih razreda

Učenici osmih razreda 6. i 7. prosinca u sklopu terenske nastave posjetili su Vukovar.

Krenuli smo 6. prosinca u 4:15 sati ujutro. Prije nego što smo stigli do Memorijalnog centra, stali smo kod socijalne samoposluge gdje smo dobrovoljno odnijeli prikupljene namirnice kako bismo učinili dobro djelo i pomogli ljudima koji si te stvari ne mogu priuštiti.

Dolazimo do Memorijalnog centra Domovinskog rata gdje slušamo predavanja o Domovinskom ratu i Bitci za Vukovar, a predavanje Bitka za Vukovar održao nam je vojnik Hrvatske vojske  koji nam je detaljno opisao kako je, na kojim mjestima i koliko dugo trajala bitka za Vukovar, s kojim je sredstvima napadao protivnik, a čime smo se mi branili, odnosno kako smo bili opremljeni.

Uslijedio je ručak nakon kojega smo posjetili dva muzeja. Prvo smo posjetili muzej Vučedolske kulture gdje smo se upoznali s time kako su Vučedolci živjeli, s njihovom kulturom, što su sve izrađivali, čime su se bavili i Gradski muzej Vukovar (dvorac Eltz) gdje smo se upoznali s povijesti Hrvatske i s Vukovarom za vrijeme Domovinskog rata i danas.

Vraćamo se u Vojarnu gdje smo se smjestili u hostel Dubrovnik, a nakon toga odlazimo u Osnovnu školu Dragutina Tadijanovića gdje se upoznajemo s učenicima osmih razreda s kojima smo se posljednjih mjeseci dopisivali preko pisama. Bilo nam je drago što smo upoznali svoje vršnjake u nekom drugom gradu i stekli nova prijateljstva. Nakon tog lijepog druženja uputili smo se u grad gdje smo u svoje slobodno vrijeme posjetili advent u Vukovaru i prošetali glavnim trgom.

Sve je bilo lijepo ukrašeno raznim ukrasima, a najviše se isticao veliki bor pored kojega je bio adventski vijenac pun lampica. Vratili smo se u hostel gdje smo se spremali za disko večer. U disku smo proveli dva zabavna sata pjevajući i plešući.

Sljedeći dan započinjemo od ranog jutra kad se pakiramo i odlazimo na doručak. Prvo što smo taj dan posjetili bio je Spomen dom hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti. Kada samo ušli u prostoriju, prvo što smo ugledali bile su metalne pločice postavljene po podu na kojima su pisali brojevi od 1 do 400, što znači da je na Trpinjskoj cesti bilo uništeno čak 400 tenkova pa se zato ta cesta još zove i Groblje tenkova.  Isto tako, tamo smo vidjeli i jedan veliki zid na kojem su ispisana imena svih poginulih pripadnika 204. vukovarske brigade. Nakon obilaska, ispred Spomen doma hrvatskih branitelja, upalili smo lampaš za sve hrvatske branitelje.

Autobusom se vozimo do Memorijalnog groblja. Tamo smo prvo uočili brončani spomenik u kojem je urezan križ, a iza tog spomenika proteže se 938 križeva od kojih su dva izdvojena. Jedan križ izdvojen je za najmlađu osobu poginulu u ratu (imala je 6 mjeseci), a drugi križ izdvojen je za najstariju osobu poginulu u ratu (imala je 104 godine). Odlazimo na Ovčaru gdje vidimo 80-ak posađenih čempresa na mjestu masovne grobnice. Vodič nam je ispričao što se zapravo događalo i  minutom šutnje odali smo počast svima ubijenima na tom mjestu. Nakon Ovčare vraćamo se u Vojarnu gdje nam vojnik pokazuje mine i ako slučajno naiđemo na njih, kako moramo njima rukovati. Zatim nas je odveo do izloženih tenkova koje smo slikali i razgledali, vanjski dio i unutrašnjost tenkova.

Prije povratka u Zelinu posjetili smo rodnu kuću Lavoslava Ružičke gdje smo imali predavanje Škola mira, a nakon toga kviz u kojemu su sudjelovale i predstavljale našu školu učenice 8.c razreda Lucija Dekanić i Lucija Škrlec koje su osvojile odlično 2. mjesto.

Vratili smo se u Zelinu u večernjim satima umorni, ali puni znanja i novih spoznaja .

Izvještaj napisala: Klara Dananić, 8.c

objavio: Martina Jug   datum: 14. 12. 2017.

CIJENA PROGRAMA PRODUŽENOG BORAVKA

za šk. god. 2023./2024.

SATNICA MATIČNE ŠKOLE I PŠ PREPOLNO ZA ŠKOLSKU GODINU 2023./2024.

Ispis statistike od 3. 12. 2012.