preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
e-Dnevnik
 

MOJA OBITELJ ČITA

13. veljače 2020. održan je roditeljski sastanak za roditelje učenika trećih razreda koji će se uključiti u projekt MOJA OBITELJ ČITA!

Najbitnije što smo rekli:

Dragi roditelji,
razvijena čitalačka vještina prvi je uvjet za školski uspjeh, a dobar školski uspjeh uvjet je za životni uspjeh.
Zapazili smo kako kod učenika u trećem i četvrtom razredu zanimanje za čitanje naglo opada. Dijete kojemu se to dogodi, čitanju posvećuje sve manje vremena, popušta mu koncentracija, prestaje s obogaćivanjem rječnika, a u višim razredima ima velikih poteškoća u učenju. Kako bismo to spriječili, kako bismo održali i povećali djetetovo zanimanje za čitanje, pozivamo vas da nam se pridružite i da nas podržite u zanimljivom i uzbudljivom zajedničkom projektu poticanja čitanja u kojemu sudjeluju učenici, njihovi roditelji i drugi članovi obitelji, razrednik i školski knjižničar.
Najbolji su čitači učenici iz obitelji u kojima se mnogo čita i knjige predstavljaju vrijednost. Djeca iz takvih obitelji obično bez teškoća razvijaju više čitateljske i spisateljske mogućnosti. Istraživanja su dokazala da učenici ostvaruju prosječnu razinu pismenosti svojih roditelja, a također stječu čitateljske navike veoma nalik svojim roditeljima. Brojna istraživanja dokazuju da djeca kojima roditelji od prvih godina života mnogo čitaju i pričaju kasnije lakše usvajaju tehniku čitanja, budući da imaju bogatiji rječnik i razvijeniju maštu. Dijete uživa u kontaktu s osobom koja mu čita i s njom uspostavlja tople osjećajne veze. Estetska ugoda povezana je s osjećajem sigurnosti i topline, pa zato dijete kasnije čitanje povezuje s ugodnim osjećajima. Obitelj ima iznimnu ulogu pri razvijanju djetetovog odnosa prema čitanju. Stručnjaci upozoravaju da s polaskom djeteta u školu roditelji ne bi smjeli prestati s glasnim čitanjem djetetu. Djeca iz onih obitelji u kojima se mnogo govori i strpljivo sluša najmlađe, čita i pripovijeda bajke te nadzire i usmjerava djetetovo gledanje televizije – sačuvaju mnogo više početne znatiželje i kasnijeg zanimanja te zbog toga bez problema razvijaju učinkovitu čitateljsku sposobnost. Za razliku od njih, djeca koju su roditelji gurali pred televizore da bi imali mir od djece, ili zajedno s njima gledali za djecu neprimjereni program, često imaju poteškoće s čitanjem i usvajanjem drugih jezičnih sposobnosti.
Ako roditelji zajedno s učiteljima prenose poruku da je čitanje važno, zanimljivo, da stvara zabavu i užitak, djeca postaju svjesna da se čitanjem može dobiti mnogo korisnoga u životu – rezultati su zajamčeni.

Pripremili smo knjižničnu naprtnjaču s 7 zanimljivih knjiga iz različitih područja. Neke su knjige namijenjene roditeljima, neke djeci, a neke za zajedničko čitanje. Svakog petka tijekom drugog polugodišta jedno će dijete dobiti knjižničnu naprtnjaču s knjigama, ponijet će ju kući, a iduće srijede vratiti u školu.
Sa zanimanjem razgledajte knjige i odredite si svaki dan tih nekoliko dana barem nekoliko minuta, poželjno 30 (ili više, za čitanje – bilo zajedničko (jedan čita na glas, a ostali ga slušaju), bilo skupno (svi čitaju istodobno različite knjige u tišini), bilo u isto vrijeme svi ili svatko kad mu odgovara ili na bilo koji drugi način – važno je jedino da svi članovi obitelji tih dana čitaju i porazgovaraju o pročitanomu. Nakon pročitanih odlomaka prokomentirajte ih, pokušavajući skrenuti pozornost na zanimljive i vrijedne dijelove.
Svoje dojmove i zanimljivosti zapišite u priloženu bilježnicu. U bilježnicu svakako upišite sljedeće: ime i prezime djeteta, razdoblje u kojemu je kod vas gostovala knjižnična naprtnjača i dojmove o pročitanomu.
Po vlastitoj želji možete također nešto nacrtati, nalijepiti fotografiju ili napisati sastavak, pjesmu i sl.
U ČETVRTAK, kad dijete donese knjižnu naprtnjaču u školu, ispričat će najljepše doživljaje tijekom proteklih dana kad su svi u obitelji čitali knjige iz naprtnjače. Na taj način potaknut će i ostale učenike na čitanje, odnosno na izgradnju pozitivnog odnosa prema čitanju.

Izborom različitih knjiga u knjižničnoj naprtnjači skrećemo pozornost učenicima da se u knjižnicama nalazi mnoštvo knjiga iz različitih područja, a ne samo onih za čitanje obvezne lektire. To je jedan od postupaka kojima se bavimo u školskoj knjižnici u nastojanju izgradnje učenika kao samostalnog korisnika knjižnice koji se snalazi u knjižničnom prostoru, samostalno pretražuje i pronalazi knjižničnu građu te izgrađuje kritički odnos prema informacijama dostupnima na internetu, to jest svladava tehnike njihovog pronalaženja, odabira, vrjednovanja i funkcionalne uporabe.
Ovim projektom motiviramo učenike za čitanjem, no svrha nije dobiti pobjednika, već pobjednicima proglasiti sve one koji su čitali i tijekom čitanja osjetili estetski doživljaj – stvorili unutarnje duhovno i emotivno zadovoljstvo kao vrhunsku vlastitu nagradu za čitanje.

Želimo vam mnogo smijeha, topline, igre i blizine uz čitanje u obiteljskom krugu!

ANDREJ KLJUČAR, 3. razred, PŠ PREPOLNO

Fotku zajedničkog obiteljskog čitanja poslala nam je i vesela obitelj Ključar iz Prepolna! Bravo i nadamo se da su Andrej i ostali ukućani uživali!

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Hunjadi Barišić  datum: 5. 3. 2020. 11:37

PRVE REAKCIJE NA PROJEKT "MOJA OBITELJ ČITA"

Za prve prekrasne fotografije zajedničkog čitanja u projektu "Moja obitelj čita" zahvaljujemo Tereziji Sambol i njenoj obitelji iz Prepolna! heart

 

Chiara Golubić, učenica 3.b, imala je čast prva u svom razredu kući nositi ruksak s knjigama te uživati u obiteljskom čitanju! Da je stvarno uživala, govori i zahvala koju je napravila za knjižničarku i priča koju je nazvala "Uživanje u projektu knjižničarke Maje"     A čitala je čak i na hitnoj, čekajući slikanje ozlijeđene noge! Draga Chiara, BRAVO, BRAVO, BRAVO i HVALA! 

 

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Hunjadi Barišić  datum: 20. 2. 2020. 12:39
 



Mala školska prognoza

TEMPERATURA: 

ujutro:  

tijekom dana:  

VJETAR:  

VLAGA:  

PADALINE:  

TLAK ZRAKA:  


Informacije za roditelje


Vremenik dopunske i dodatne nastave i izvannastavnih aktivnosti u šk.god. 2019./2020.




Kalendar
« Studeni 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 12. 2012.

Ukupno: 938786
Ovaj mjesec: 12777
Danas: 195




preskoči na navigaciju